Fysioterapia ja urheilufysioterapia

Fysioterapiassa tavoitteemme on parantaa ihmisten toimintakykyä sekä päästä eroon kivusta ja muista arkielämää tai liikuntaa häiritsevistä oireista. Fysioterapian sisältö määräytyy tarkan tutkimuksen löydösten ja asiakkaan tilanteen mukaan. Tärkeää on löytää oireiden taustalla olevat syyt ja auttaa niiden korjaamisessa fysioterapeuttisten hoitojen ja harjoittelun avulla. Kohdistamalla fysioterapia oireiden lisäksi niiden taustalla oleviin syihin pystymme vähentämään oireiden uusiutumisen tai pitkittymisen todennäköisyyttä. Tarjoamme nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden fysioterapiaa ja teemme yhteistyötä lääkäreiden sekä muiden terveydenhoidon ja liikunta-alan ammattilaisten kanssa.

Yleisiä syitä hakeutua fysioterapiaan

ovat rasitusvammat ja tapaturmat, äkillinen tai pitkittynyt kipu, särky, toistuva päänsärky, puutuminen, voimattomuus, jäykkyys, yleiset fyysisen suorituskyvyn ongelmat sekä halu kehittää harjoittelua.
Fysioterapeuttisia hoitojamme ovat muun muassa:
– mobilisaatio ja manipulaatio
lihasenergiatekniikat (MET)
– faskiakäsittely
faskiarautakäsittely (Graston-menetelmä)
– mobilisoiva hieronta
– erilaiset venytystekniikat ja pehmytkudoskäsittelyt
lymfaterapia
akupunktio
– kinesioteippaus

Terapeuttinen harjoittelu ja toiminnallinen harjoittelu

Korostamme aktiivista kuntoutumista, joten käsittelyiden lisäksi harjoittelu muodostaa tärkeän osan fysioterapiaa. Fysioterapian pääpaino valitaan aina tapauskohtaisesti, ja tähtäämme pitkäaikaisiin tuloksiin. Harjoittelulla voidaan parantaa kehonhallintaa ja fyysistä suorituskykyä sekä vaikuttaa kipuun ja muihin oireisiin. Terapeuttisella harjoittelulla voidaan kehittää asento- ja liikehallintaa, liikkuvuutta ja lihastasapainoa, ja siksi terapeuttinen harjoittelu on tärkeää vaivojen helpottamisen lisäksi myös rasitusvammojen ja tapaturmien ehkäisemisessä.
Hoitomme ovat Kela-korvattavia lääkärin lähetteellä. Fysioterapiaan voit tulla myös ilman lähetettä.