Alaraajaperäisten kiputilojen ja ongelmien kokonaisvaltainen ja monipuolinen tutkimus, hoito, kuntoutus ja ennaltaehkäisy.

Menetelmät perustuvat terveydenhuollon ammattikorkeakouluopiskeluun, näyttöön perustuvaan tutkimustietoon ja jatkuvaan ammatilliseen täydennyskoulutukseen ja opiskeluun.

Asiakkaitani ovat kaikenikäiset lapsista iäkkäisiin ja erilaisista tuki-ja liikuntaelimistön ongelmista kärsivät ja alaraajojen oireita aihettavia, kuten diabetestä, reumaa tai nivelrikkoa sairastavat asiakkaat.

Olen erikoistunut lasten ja nuorten rasitusvammoihin sekä lasten – ja nuorten jalkaterapiaan.

Kliininen jalkaterapia eli terveyttä edistävä ja hyvinvointia lisäävä kokonaisvaltainen iho-ja kynsimuutosten hoito ja ennaltaehkäisy / jalkojen terveydellinen hoito kuluu osa-alueena jalkaterapiaan.

Palveluihini kuuluvat jalkaterapeuttisen tutkimuksen, hoidon, kuntoutuksen ja oireiden ennaltaehkäisyn ohessa mm. kävelyn ja juoksun analysointi ja ohjaus, yksilölliset toiminnalliset harjoitteet,  alaraajojen nivelten liikkuvuuden testaus ja mobilisoinnit, lihasvoiman testaukset, alaraajojen hieronta ja faskiakäsittelyt.

Suunnittelen ja toteutan tarpeen mukaan yksilölliset silikoniset varvasortoosit ja nauhaortoosit varpaiden virheasentoihin (vaivaisenluut ja vasaravarpaat) käyntisi yhteydessä.

Suunnittelen ja toteutan yksilölliset tukipohjalliset tarpeen mukaan.

Kinesioteippaukset, urheiluteippaukset ja dynaamiset teippaukset asiakaskäyntisi yhteydessä tarpeen mukaan (ei erillistä veloitusta).

Suoritustekniikan analyysi ja videoanalyysi: Lajikohtaisen urheilu- /  liikuntasuorituksen analysointi videolta tai/ja paikan päällä sopimuksen mukaan.

Palveluihini kuuluu myös  X°CryoTM – huippukylmäterapia.

Omahoidon ohjaus sisältyy kaikkiin käynteihin.

Yleisiä syitä hakeutua jalkaterapiaan:

Jotta voisit nauttia liikkumisesta! Mitä aiemmin tulet jalkaterapiaan, sitä nopeammin päästään myös ennaltaehkäisemään oireita ja/ tai niiden pahenemista.

– alaraajojen oireet

– alaraajoista johtuvat selkäoireet

– alaraajojen rasitusvammat

– jalkaterän, päkiän, kantapään ja jalkapohjan kipuoireet

– varpaiden virheasennot ja kipuoireet

– säären kipuoireet

– polven kipuoireet

– lonkan, lantion ja pakaran kipuoireet

– alaraajojen linjausongelmat

– lattajalat

– lasten ja nuorten alaraajoihin liittyvät ongelmat

– poikkeava kävelytyyli

– diabetes, neuropatia, reuma ja nivelrikko

– vaikeus löytää sopivia jalkineita, jalkineohjauksen tarve eri tilanteisiin/ liikuntalajeihin ja yleiseen liikkumiseen

– yksilöllisten varvasortoosien tarve varpaiden virheasentoja korjaamaan

– yksilöllisten tukipohjallisten tarve alaraajan/ -raajojen kipuoireissa ja liikkumista helpottamaan ja kipuja ennaltaehkäisemään

-XCryo -huippukylmähoito

– alaraajojen ja alaselän hieronnat ja faskiakäsittelyt täsmähoitoina

– nivelen  liikerajoitus / mobilisoinnin tarve

– kinesio-, urheilu- tai dynaamisen teippauksen tarve

– kävely- tai juoksuanalyysi (juoksumatolla)

– liikkeiden/ liikeratojen analysointi ja yksilöllinen ohjaus

– toiminnalliset harjoitteet ja progressiivisesti etenevät harjoiteohjelmat (alaraajojen lihasepätasapainot ja puolierot)

– harjoitteet alaraajaleikkausta ennen ja jälkeen ja niiden yksilöllinen ohjaus

– iho- ja kynsimuutokset, joita ei itse saa hoidettua, kuten paksuuntuneet kynnet, torakynnet / erikoisesti kasvavat kynnet, sisäänkasvavat kynnet,  sieni-infektiot jalkojen kynsissä tai ihossa, kovettumat, halkeamat, känsät ja syylät.

– jalkojenhoitotarve yleensä / terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen ja ongelmien ennaltaehkäisy

– luennot ja ryhmäohjaukset

– lahjakortti hyvinvointia lisäämään

Ajanvaraus myös puhelimitse ja s-postilla: 050 572 2212  jalkaterapia@sarilindholm.fi